Kontakta oss


Beställning

För att genomföra ett köp på exuviance.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på exuviance.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses HBS Nordic AB.

En bekräftelse på beställningen skickas ut till registrerad Epostadress, oftast inom några minuter.

Alla beställningar anses som bindande. IP-nummer registreras på alla beställningar. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.


Priser och betalning

Samtliga priser är angivna i SEK (svenska kronor) inklusive moms. HBS förbehåller sig rätten att genomföra prisförändringar. Avgift för frakt tillkommer. HBS reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Kortbetalning (VISA, Mastercard och American Express)
  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.


Leveransinformation

Normal leveranstid är 1-3 dagar beroende på adress. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi levererar varor med Postnord och leverans sker till brevlåda eller postombud beroende på storlek och vikt. Vi gör allt för att leverera dina varor så snabbt som möjligt.

På order understigande 700 kr (ink. moms) debiteras en fraktkostnad på 39 kr. På order överstigande 700 kr (ink. moms) sänds varorna fraktfritt.

HBS är inte ansvarig för skada eller försening som beror på myndighets åtgärd, krigsliknande händelse, brand, arbetskonflikt, beslag, brist på transportmedel, allmän varubrist eller andra omständigheter som HBS ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar HBS fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad. Detsamma gäller förseningar av leveranser av leverantör till HBS i enlighet med liknande omständigheter.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. För leverans som returnerats till HBS pga att mottagaren vägrat ta emot godset, ej varit på plats vid leveranstillfället eller uppgivit fel adress så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 200 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.


Reklamationer och återskick

Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Reklamation av felaktig produkt skall göras så snart fel på produkten upptäcks och den kan betraktas som felaktig eller icke funktionsduglig för avsett ändamål. Eventuellt fel på en vara ska anmälas till HBS kundtjänst snarast eller så snart felet borde ha upptäckts, detta inom skälig tid.

Återskick kan endast göras om HBS levererat fel vara/varor eller vid beslut från HBS om återtagande av vara/varor. HBS står för reklamationskostnader om skadan anses vara ett fabrikationsfel. HBS tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada, slitage eller vanvård. Vid godkänd reklamation står vi för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning. Paketera väl.


Ångerrätt

Har du ångrat ditt köp så kan du göra en retur till oss inom 14 dagar från det att du tagit emot varan. Under denna period kan du skicka tillbaks dina varor för återbetalning. Vi tar en avgift på 49 kronor för portot.

Vi godkänner ej returer/reklamationer av produkter som du använt, men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell känd allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att du provar en för dig ny produkt på en liten yta och väntar i 24 timmar för att se om det sker någon reaktion.

Kontakta alltid vår kundtjänst innan din retur så postar vi en retursedel till dig. Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong. Som kund har du ansvar för produkten tills att den mottagits av vår returavdelning. Paketera väl.


Hantering av personuppgifter

Läs vår integritetspolicy.


HBS Nordic AB - 556760-4409